jillsamuelsson

Alla inlägg under november 2011

Av Jill Samuelsson - 11 november 2011 08:32

11 11 11


Det är ett datum som jag inte kommer att glömma! I dag har jag gjort det! -10kg

Känner mig enormt nöjd! Så i dag ska jag ringa till hälsostudion och boka in fotmassage till nästa vecka!

Ska bli så skönt.

(Ska promenera till Tuna Park kanske kan unna mig något till bara mig)


Gårdagen var som en vanlig sjukskriven dag för mig. Upp klockan 7. och frukost med Chrille.

Borsta tänder, tittade på nyhetsmorgon, mellis 9.30 Damsög och tvättade. Promenad ca 20min.

Lunch 12.00, plockade och läste Amelia jul, promenad ca 20min. mellis 14.00, film i soffan, mellis 15.30

Familjen kom hem lagade lammfärsbiffar till dem. middag 17.00 slog oss ner i soffan och tittade två avsnitt av Sons mellis 19.00 sen blev det Bödacamping innan sängen kallade.


En bra dag med andra ord! Men jag känner på mig att denna blir bättre det är fredag och jag har lyckats gå ner 10kg!  Nu siktar vi på nästa delmål! Fast först ska jag njuta av detta!

Av Jill Samuelsson - 10 november 2011 07:43

I går gjorde jag något som jag tror att jag aldrig gjort förrut. 

Jag gjorde precis INGET! Gick upp som vanligt vid 7.00 för att äta frukost med Chrille innan han gick till skolan.

Sen drog jag på mig en kofta och intog hörnet i soffan. På med TV´n och kollade på nyhetsmorgon. Sen lite zappande mellan de olika kanalerna. Fram med en bok och sen satt jag där till klockan var halv tre och Chrille kom hem. Det var faktiskt skönt.


Jag pratade med sköterskan från Nyköping i förrgår. Hon meddelade att jag fick bada. Så i går kväll tände jag ljus i badrummet och fyllde karet med varmt vatten och la i en rosendoftande badbomd. HÄRLIGT!


I dag ska jag inte ha samma soffardag. I dag ska jag till hyresavdelningen samt handla lite och givetvis promenera!

Av Jill Samuelsson - 8 november 2011 08:53

Tjohoo!


Känner mig så nöjd! nu har jag endast 400g kvar till mitt första delmål.

Detta ska jag ha nåt när veckan är slut.


Jag ska försöka utöka mina promenader lite. I går tog jag en tripp på eftermiddagen. Kändes jätte bra!


Marina: Jag har funderat på din fråga om 50 var det stora M:et nej det är det inte. Det stora M:et är när jag är nöjd med mig själv. När jag känner mig stark och säker på mig själv utan att ta på mig självsäkerhetsmasken som jag väldigt lätt tar på mig. I bland blir man nästan rädd när man frågar hur andra upplever en. Detta med att man skulle ha en så himla bra självkänsla. Hmmm..kanske skulle ha blivit skådespelare.


I dag ska det ringa en överviktssjuksöterska. Har lite frågor att ställa henne. 

*När kan jag bada badkar. (fryser på kvällarna och skulle vilja krypa ner i ett gott hett bad)

*När ska man fylla på dosan första gången och var ska jag göra det.

*Vad är normalt att man går ner i veckan efter en banding.


Nu ska jag plocka fram liten hink med vatten och en trasa för nu ska det dammas i vardagsrummet. Sen ska det promeneras. Har världens bästa app i telefonen. runtastic den säger hur lång, hur fort och medelhastighet.


Av Jill Samuelsson - 7 november 2011 13:42

Nu är det en ny vecka.


I går hade jag en liten formsvacka. Inget kändes kuligt. Hade inte lust med något eller var kanske det jag hade men ingen ork.


Pär drog ut mig på en promenad. Kvicknade till lite och mådde bättre efter det.

idag har jag tagit det lugnt. En lite promenad på 20minuter, inhandlat ljusstakar till sovrum och kök. Tänkte ta en eftermiddags promenad med om en stund.

Av Jill Samuelsson - 4 november 2011 16:15

Fredag!


Härligt nu får jag ha mannen hemma i två dagar. Undra vad vi ska hitta på den här helgen.


Vi ska börja med att åka till min mormor. Mannen och sonen ska få mat. Själv får man ta med sig sin ;)

Börjar bli lite less på detta med soppa hit och soppa dit men men det är bara och bita ihop.


Försöker hitta nya varianter. Har ännu inte gjort någon själv utan bara köpt färdiga men de är faktiskt goda.


I morrn ska jag till morfar och farmor och farfars gravar och och tända ljus, mysigt.

I går var mamma och jag till Tuna Park och prommenerade hem. Blev lite för mycket. Fruktansvärd huvudvärk och helt slut efteråt. Så det var lite jobbigare än jag trott. 


Kanske ska ta det lite lugnare. ;)

Av Jill Samuelsson - 2 november 2011 09:11

I dag är det exakt en vecka sedan operationen.


I går bytt jag förband på två av såren. Wow de syns knappt! Trodde att det skulle vara stora äckliga sår men nej de var helt ok och ej så stora som jag trott. Det gjorde ont att dra loss men med lite alvedon gick det bra. 


Har faktiskt sovit på sidan en del i natt :) Att det kan vara sån lycka!


I går gjorde jag precis ingenting. Var vad jag behövde. För i måndags när jag var duktig och körde ner till stan så mer eller mindre kollapsade jag i soffan med dunkande huvudvärk och helt slut. 20minuter var vad kroppen klarade av. Suck.


har insett att på i morrn blir det inget IKEA. Jag laddar batterierna med mamma på annat sätt. Kanske ett försök till en liten promenad.


Mormor tog med sin Chrille och Maya till Munktell i går de var borta i över fyra timmar. Ungkottarna var väldigt nöjda efteråt. Chrille är sugen på att åka ner i morrn med och prova på pistolskytte. Spännande.


I dag ska jag gå över till min kära syster och peppa henne lite med allt! Sen kommer ju mamsen! :)

Presentation


Härifrån och framåt.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards