jillsamuelsson

Alla inlägg under augusti 2012

Av Jill Samuelsson - 26 augusti 2012 13:41

Ligger i solstolen under ett parasoll.
Termometern visar 36 grader i skuggan. Jag befinner mig på Gold Island hotell, Avsallar, Turkiet. Mannen min o jag är här för att semestra i två veckor på tu man hand.
Hotellet är lyxigt, fräscht, coolt o maten är kalas. Känns som att jag befinner mig i paradiset.
Vi har tio dagar kvar att njuta av. Visst längtar man efter barnen.

Av Jill Samuelsson - 19 augusti 2012 08:12

I dag är det söndag och tidigt på onsdag morgon sitter jag på planet tillsammans med min älskade man på väg till Turkiet. Äntligen skall vi åka. Denna resa är väldigt efterlängtad. 

För tio år sedan sade vi ja till varandra i Stora Tuna kyrka i Borlänge. Tio år sedan, det känns som att det är evigheter sedan. Dessa tio år har både gått fort och sakta. Vi har hunnit med en hel del men ingen bröllopsresa så nu äntligen. Vi bakar ihop den tioåriga bröllopsdagen i en bröllopsresa. Så skönt. Vi skall tillbringa två hela veckor utan barn på ett fantastiskt hotell (tror jag) strax utanför Alanya.

            Jag fullkomligt längtar efter dessa två veckor. 


Så fram tills det att jag åker skall jag sysselsätta mig ordentligt så tider rinner iväg. I dag skall det tvättas, hjälpa pappa med att riva en vägg samt åka till bästa Linda för att sitta "makeup modell" i morrn jobbas det 7-19 och på tisdag är det också jobb men 7-16 sen skall jag till min "privata" nagelgörare, Elina. Långa fina naglar bör man väl ha innan man åker. Sen skall jag pussa och gosa med kidzen innan jag somnar och vaknar vid 2.00 för avförd till arlanda! 

Säger bara det, SIMMA LUGNT!



Av Jill Samuelsson - 15 augusti 2012 06:58

Nu är det länge sedan jag skrev. vet inte varför men har väl inte haft intresse att skriva på länge.


Sommaren är förbi eller ja den har väl aldrig kommit i år.   Nu är det mitten av augusti och nästa vecka börjar skolan. Kul för barnen att få återse sina klasskamrater. Stora tjejen går in i en ny värld, nu är det gymnasiet som gäller. Ska bli kul och följa henne för att se vad hon kommer att lyckas med. Lillskrutten är så stor att det är sexan som gäller för honom. Tror att han ser fram emot att vara störst på skolan.


Nästa vecka åker mannen och jag på vår efterlängtade bröllopsresa. Denna resa är planerad sedan januari. Det blir två veckor i det varma och underbara Turkiet med all inclusive. Ska bli såååååå skönt!  Är något som vi behöver. Vi har inte haft någon riktig semester tillsammans i år. Saknar husvagnslivet lite.


 



Presentation


Härifrån och framåt.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards