jillsamuelsson

Alla inlägg under mars 2012

Av Jill Samuelsson - 28 mars 2012 08:48

Mår riktigt dåligt. Har haft huvudvärk som gjort sig påmind under tre dagar.

Måndagen på jobbet kändes som den längsta arbetsdagen någonsin, huvudvärk och en lättare feber. Men jag tog mig igenom den. Gårdagen gick jag på alvedon och halstabletter. Var på heldags kurs i Örebro om ungdomar i fängelse. Mycket intressant och mycket som man kan ta med sig till jobbet för att försöka implementera. Får väl se hur välkommet det är. 

Natten skall vi inte tala om, tror att man kunnat steka ägg på mig. Svettig och frossa omvart annat. Blev en lång dag. Vid fem var jag tvungen att gå upp för att ta värktabletter. Huvudet sprängdes nästan i bitar. Suck. Jag som inte har tid att vara sjuk. I dag är jag i alla fall ledig. :)


Ska hämta hem mormor från sjukan, hon får komma hem nu efter hjärtklaffbytet. Piggare än vad jag trodde hon skulle vara efter operationen.


Nu ska jag lägga mig i soffan med en filt och läsa en god bok i väntan på att mormor ringer!


Klappar mig själv på axeln och säger "Krya på dig"

Av Jill Samuelsson - 7 mars 2012 08:31

Har en mysdag i dag!


Börjar med en lång morgon i lugnets tecken.

Sen skall jag på en timmes ansiktsbehandling. Kan det bli skönare början på en ledig dag?!?

Efter det är det lunch med härliga vännen Linda. Kanske en liten shopping hinns med.

Efter det skall jag bara vara och vänta på att min underbara familj kommer hem!

Det kallar jag ledig dag i mys och lugn!

Av Jill Samuelsson - 1 mars 2012 10:14

Många avsked tar man varje år. Avskeden kan vara av olika karraktärer.

I dag skall vi ta ett stort avsked. I dag är det begravning för pappas sambo.

En dag som både känns tung och lätt. Med tanke på all den smärta som Rosie har haft så länge jag kan minnas. Själv skulle jag nog inte klara av att leva med den smärtan en kortare stund. Nu har hon det gott och får vila från sin smärta. 

Nu skall vi finnas vid pappa sida och stötta honom framåt. För framåt skall vi alla.


När det gäller min egen hälsa så känner jag några förskylningssymptom men försöker att skjuta dem framför mig. Vill inte, har inte tid. Så nu biter vi ihop!


Presentation


Härifrån och framåt.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards