jillsamuelsson

Alla inlägg under januari 2012

Av Jill Samuelsson - 24 januari 2012 08:20

Mot Nyköping!


I dag är det återbesök nr 2. Ska bli intressant. 

Jag tycker ju inte att något har hänt på den sista månaden. KÄnner att jag behöver lite hjälp.

Vad gör jag för fel? Vad ska jag göra istället? Äter jag konstigt? Frågorna är många.


Det blir bilen i dag. Tjänar fyra timmar på att åka bil men förlorar 50kr. Känns som att timmarna är viktigare än de femtiokronorna.


Tycker att det är kul att se att ca 5-6 st varje dag är inne på bloggen och tittar. Kul kul.

Nu ska jag klä mig för att sätta mig i bilen och lyssna på ljudbok hela vägen fram och tillbaka till Nyköping. :)

Av Jill Samuelsson - 20 januari 2012 08:24

TRÄNINGSVÄRK!!!  


Aj aj aj, känner mig som en gammal kärring. Ont i ljumsken, baksidan av låren och i ländryggen. Haha..känns väldigt skönt fast det är jobbigt. Jag vet ju vad det beror på. 50minuters racerpromenad med Monica, situps och lite annan styrka hemma i 45minuter. Ja det får min kropp att tala om att detta är inget den är van vid. :) Men hoppas att kroppen kommer att vänja sig för det var ingen första och andra gång.


Just ja jag har ju glömt att skriva att vår kraftigt försendade bröllopsresa är boka (10år sen)


Vi ska till Turkiet i två veckor utan kidz i augusti. Vi ska bo på ett helt nytt hotell i utkanten av Alanya. Allinclusive HÄRLIGT! Bara jag och mannen i var sin solstol i två veckor med en massa sol! LÄNGTAR!



Av Jill Samuelsson - 19 januari 2012 07:41

I går somnade jag redan 21.00 Helt slut. Jobbade extra igår 7-19 och det tog verkligen på mina krafter. Förstår inte vad som tog musten ur mig så pass.


Men i dag är det en ny dag. 

Om några minuter kommer kollegan Monica hit och vi ska ut och halka runt på en långpromenad. Hoppas att man klarar sig från att bryta något. :)


I kväll ska jag med Elina till Munktell och prata lite om att börja med luftgevärsskytte. Hihi. Ska bli spännande. Har testat någon enstaka gång.

Av Jill Samuelsson - 15 januari 2012 12:16

Jabadabaadoooo! som Fred Flinta skulle ha sagt.


I går tog jag mig till Tuna Park för att leta efter jeans. Hade mannen och mormor med mig.

Jag brukar få leta i veckor eller månader efter ett par nya jeans innan jag hittar några som sitter någotlunda bra.

Vi började med att sticka in på Lindex. 100:- rabatt på jeans, Typiskt tänkte jag här kommer jag ju inte hitta något nu när det är rabatt så brukar det vara. Jag hitta tre par olika varianter och gick in i provhytten. 


Hjälp hur skulle detta sluta, byxorna var ju två stl mindre än de jag hade på mig. Jag drog på mig de första. FAN! De satt ju bra. Vilken chock! Kände mig glad men känslorna var blandade, jag hade ju inte trott att jag skulle hitta några och framför allt inte ett par som var två stl mindre  


hittade även två snygga stickade "koftor" en svart och en orange. köp två betala för en! I LIKE!


Nöjd gick vi vidare. Mannen åkte hem och mormor och jag fortsatte traska. Kom hem med en ny polo, ett skärp och en svart topp! Lycklig och så nöjd.

Det gjorde inget att det blåste kallt som fan när jag gick hem i lyckorus!


Hoppas på fler happymoments framöver!


Avslutade gårdagen med en kanon fin kväll med Linda på Restaurang med vin och allt!    

Av Jill Samuelsson - 13 januari 2012 17:43

Har gjort en blid från börja av min resa och en bild på min förhoppningsvis slutdestination


när jag tittar på bilderna så hoppas jag att jag om ett år är där! :)


   

Av Jill Samuelsson - 10 januari 2012 08:26

Ungkottarna är i skolan och mannen på jobbet. Nya året börjar på riktigt efter skollov och ledigheter.

Skönt att få lite vardag igen så det blir som vanligt.

Denna vecka har jag en skön arbetsvecka. ons, tor och fre. Synd bara att mannen har jour till helgen. Men då ska jag faktiskt passa på att gå ut och ta mig ett glas vin med min underbara vän Linda. Linda och jag har varit vänner sedan mellanstadiet. Underbart med gamla vänner som är lika knäppa som en själv.


I går var vi och beställde en ny bil   Känns lite overkligt. En helt ny bil!!! Har aldrig haft en bil som ingen har ägt innan . Ska bli så spännande och roligt att få den om ca två veckor. Det blev en Kia cee´d, svart metallic. Tjohoo.


I dag är det kallt ute. Har precis ätit frukost och tänkte ta och vika lite tvätt innan jag drar på mig långkalsonger och drar ut en sväng. Funderar på att testa ett pass Zumba i vardagsrummet. Har ju ett träningspass som ligger på datorn, kanske ska köra upp det på TV´n. Passa på när ingen är hemma och skrattar åt en. :)


Av Jill Samuelsson - 6 januari 2012 15:34

Sex dagar på det nya året.

Känns skönt att 2012 har kommit. 

Detta ska bli mitt år! Hur då tänker du säkert!

Jo detta år ska jag fokusera på mig själv mer än vad jag gjort tidigare.

Jag ska tillåta mig själv att ta tid inte bara låta andra ta av min tid.

Jag ska göra sådant som jag tycker är roligt jag ska göra sådant som får mig att må bra jag ska njuta av att vara mig själv!


På tisdag när kidzen är i skolan och mannen på jobbet ska jag sätta min fot på löparbandet. Lovar att det kommer att bli startskottet för den nya Jill. Jag skall lära mig att kombinera träning, mat, jobb, familj och vänner på ett positivt sätt.


Så nu jäklar!   

Presentation


Härifrån och framåt.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards