jillsamuelsson

Alla inlägg under november 2011

Av Jill Samuelsson - 26 november 2011 11:05

En vecka på jobbet är avklarad!


Gick rätt bra. Mår OK! Lite stress i kroppen men doxk inte över maten. Maten har jag skött som man skall men en liten stress av att man inte är van att jobba dagtid och vara trött när man kommer hem.

Känner en viss press på mig hela tiden som jag inte kan förklara och något som är lite jobbigt.


Tycker att arbetsuppgifterna är roliga som jag har fått på jobbet. Är jätte intressant med ADHD. Hoppas att jag kan få fortsätta med att jobba med dessa frågor. En mycket viktig del. Just nu har det också varit mycket på TV om just ADHD bland långtidsdömda. Kul kul.


I dag kommer syster Marina hit med kottar och det ska bakas pepparkakor och gå ner till smedjorna för julmarknad. Saknar dock snön.


Nästa helg är det Stockholm som gäller för oss. Mysigt att komma till mamma.

Av Jill Samuelsson - 24 november 2011 20:02

Jobbat nu i fyra dagar. Känner mig som en urvriden disktrasa. Trött som bara den.

Tycker att jag har fått roliga arbetsuppgifter av chefen och det bugar och bockar jag för.


I morrn har jag anmält mig till julbord på jobbet. Kul att träffa folk men lite tråkigt att inget äta.

Sprang en sväng på Tuna Park för att hitta något nytt att ha på sig. Men nej kom hem tomhänt. :)

Blir till att dra fram något ur garderoben.


På lördag kommer Marina med sina små kottar och det skall bakas pepparkakor. Lite julmarknad tänkte vi också hinna med och till kvällen har jag planerat lite glöggmys.


Nya gardinerna till jul är uppsatta i vardagsrummet. Blir nog kanon med lite ljus i fönstren sen. På lördag åker adventsljusstakarna fram :)

Av Jill Samuelsson - 21 november 2011 19:28

Då var det gjort!


Arbetetat första dagen efter operationen. Känner mig trött i huvudet. Skönt att gå vid sidan om och inte ha press att fixa allt. Två blodtrycksfall hann jag med Men då satt jag ena gången framför datorn och skrev och andra gången var jag i omklädningsrummet och reste mig lite hastigt upp från huksittande. Har gått förvånansvärt bra! Snälla kollegor som har förstående Jag har ätit mina måltider som jag ska osv.


Nu känns det bara surt att trots att jag pratade med dem på jobbet i torsdag och vi sa att jag skulle komma till jobbet kommer jag till denna lön inte få ut för de 8dagarna denna månad som jag kommer att jobba. Men va fan det är ju bara jul så visst klarar man sig på 6000:- Tur att man är två i familjen som har jobb.


Nu ska jag käka lite innan jag duschar och stupar i säng.

Av Jill Samuelsson - 18 november 2011 18:23

Fredag i dag och den sista vardagen innan arbetsdags igen.


Känns både roligt och skrämmande. Saknar mina kollegor och jobbet men känner en liten press på detta med att hinna med mat och samtidigt vara kreativ och allert på jobbet.


Har en bra chef som verkar förstående i situationen med mat så jag tror att det kommer att lösa sig.

Fick till svar i dag att FK ej kommer att ändra sitt beslut trots att läkaren pratat med dem. Blir frustrerad över varför läkarna sjukskriver i åtta veckor när de vet att 99.9% måste återgå senast fyra veckor efter operation.


Nu ska vi inte hänga läpp utan se positivt framåt.


I morrn ska jag baka julkakor och tryfflar. Nästa helg står ju advent utanför dörren och vill in!

Av Jill Samuelsson - 17 november 2011 15:15

nja nästan alla i familjen. Chrille får minsann gå till skolan i morrn men mannen och jag ska vara hemma. Synd bara att man ska iväg och besikta bilen i morrn 7.40 Men men lika bra det då är man ju uppe.


Har haft två bra dagar. I går tillbringade jag större delen av dagen i köping hos Lena. Mysigt.. Många nya och roliga idéer har kläkts nu ska vi bara se till att sjösätta detta också. Kommer att ta tid men men vi ska göra något vi vill.


Kommer till 99% att börja jobba på måndag. Hoppas att allt kommer att fungerar som tänkt.


Av Jill Samuelsson - 15 november 2011 16:37

Solen strålade och jag gick mig en längre promenad 47min! Kändes så himla skönt.


Trodde att jag skulle få ett samtal från chefen i dag men icke. Ska ringa henne i morrn för att få något svar på vad som ev kan hittas på nästa vecka. Känner att jag behöver verkligen förbereda mig om jag ska återgå redan på måndag. 


Igår tittade vi på TV på kvällen och mitt i reklamen var det reklam om AFA försäkringen. Hmm.. jag gick direkt till datorn. Su nu har jag ansökt om pengar därifrån får se om man kan få en liten slant.


I kväll ska jag till Eskil för att gå på konsert! Elin som spelar ska bli spännande är ett år sedan förra gången.

Av Jill Samuelsson - 14 november 2011 20:22

Började dagen med att skriva klart allt när det gäller mina synpunkter på försäkringskassans beslut om min sjukskriving. Pratade med nyköping och den trevliga sköterskan Ann. Hon skulle omedelbart kontakta läkaren och han skulle skriva ett förtydligande eller som det kanske heter en komplettering till mitt sjukintyg.

Sen var det dag för mellis. Käkade och hittade tillbaka till datorn en stund. Sökte runt lite på några sidor och hittade en tjej som gjort samma operation som mig bara en vecka innan på samma ställe av samma läkare. Kul! nu ska jag följa hennes resa. Hoppas att vi kan hjälpa varandra och ge tips och råd. 


Har börjat planera mina helger. Många man ska hinna träffa och mycket att göra innan julen faller på. men på något sätt hoppas jag att man får in allt.


Vid lunch åkte pappa och jag till Västerås och gick på IKEA. Roligt. Blev lite inhandlat och givetvis en paus köttbullar till pappa och nutrillet till mig. :)


Har ändrat lite på min blogg med lite knasiga foton på mig mig och familjen!  TÄnkte att jag skulle piffa upp den..Jovisst med svartvita bilder.


I morrn hoppas jag att chefen hör av sig så vi kan prata om vad vi kan hitta på om jag skall återgå nästa vecka till arbetet.

Av Jill Samuelsson - 12 november 2011 08:45

Arg, besviken, irriterad, förbannad, upprörd, ledsen..... Lista kan göras lång hur jag kände mig i går eftermiddag.


Hade en fantastisk känsla i magen på dagen jag hade ju klarat mig till delmål ett! Jag snyggade till mig och tog en promenad till Tuna Park. Träffade två kollegor som jag drack kaffe med och begav mig hem igen.


Hade fått ett ett brev från försäkringskassan. De ansåg inte att jag skulle vara sjukskriven längre än till den 18:e november. Alltså en vecka till sen skall jag gå till jobbet som vanligt. Jag ringde upp handläggaren och frågade på vilka grunder som hon hade tagit beslutet och om hon visste vad det innebar att göra en gastric banding. Jag fick ett syrligt svar att hon visst visste vad det var (jo kirurgiskt sätt ja) Men inte f-n visste hon vad det innebar efter operation. Hon tyckte inte att det skulle vara några problem för mig att gå till jobbet äta 7-8 gånger på bestämda tider a´20minuter. Jag frågade henne igen om hon verkligen menade allvar. Ja för det skulle fungera i hennes värld.


Jag kan hålla med om jag hade ett arbete där jag kommer till jobbet på morgonen och sätter mig framför en dator eller liknande tills dess att jag ska gå hem. Fine då skulle jag kunna äta mina flytande soppar eller mina puré burkar som jag ska börja med den 23:e samtidigt som jag arbetar. Men det är inte så lätt ta med sig maten på bevakningsuppdrag eller liknande. Och framför allt hur skulle jag kunna passa in i ett arbetslag där det krävs att man är delaktig i alla arbetsuppgifter för att dagen skall fungera. 


Jag har i allafall skrivit en kompletering till henne om vad mitt arbete innebär och på måndag ska de ringa från Nyköping så att jag kan be kirurgen skriva ett mer detaljerat sjukintyg om varför det är så viktigt med att äta vid dessa tider och att det tar den tiden det tar för mig att äta.


Dessutom så har jag inte energi att redan återgå till arbetet. Testa att leva på 2dl yoggi kl 7.30, 2dl nutrilett kl 9.30, 2dl soppa kl 12.00, 2dl nutrilett kl 14.00, 2 dl jos kl 15.30, 2 dl soppa kl 17.00, 2dl yoggi kl19.00 och 2dl mjölk kl 21,00. Hur pigg är du i huvudet efter det? Jag är då inte den vassaste kniven av att då vara hemma och bara ängna mig åt mig själv. FK vill att jag desutom skall ha koll på en busar. SUCK. Ja ja fortsättning följer. Vi får väl se vad som händer. 

Presentation


Härifrån och framåt.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards