jillsamuelsson

Direktlänk till inlägg 12 november 2011

arg och besviken

Av Jill Samuelsson - 12 november 2011 08:45

Arg, besviken, irriterad, förbannad, upprörd, ledsen..... Lista kan göras lång hur jag kände mig i går eftermiddag.


Hade en fantastisk känsla i magen på dagen jag hade ju klarat mig till delmål ett! Jag snyggade till mig och tog en promenad till Tuna Park. Träffade två kollegor som jag drack kaffe med och begav mig hem igen.


Hade fått ett ett brev från försäkringskassan. De ansåg inte att jag skulle vara sjukskriven längre än till den 18:e november. Alltså en vecka till sen skall jag gå till jobbet som vanligt. Jag ringde upp handläggaren och frågade på vilka grunder som hon hade tagit beslutet och om hon visste vad det innebar att göra en gastric banding. Jag fick ett syrligt svar att hon visst visste vad det var (jo kirurgiskt sätt ja) Men inte f-n visste hon vad det innebar efter operation. Hon tyckte inte att det skulle vara några problem för mig att gå till jobbet äta 7-8 gånger på bestämda tider a´20minuter. Jag frågade henne igen om hon verkligen menade allvar. Ja för det skulle fungera i hennes värld.


Jag kan hålla med om jag hade ett arbete där jag kommer till jobbet på morgonen och sätter mig framför en dator eller liknande tills dess att jag ska gå hem. Fine då skulle jag kunna äta mina flytande soppar eller mina puré burkar som jag ska börja med den 23:e samtidigt som jag arbetar. Men det är inte så lätt ta med sig maten på bevakningsuppdrag eller liknande. Och framför allt hur skulle jag kunna passa in i ett arbetslag där det krävs att man är delaktig i alla arbetsuppgifter för att dagen skall fungera. 


Jag har i allafall skrivit en kompletering till henne om vad mitt arbete innebär och på måndag ska de ringa från Nyköping så att jag kan be kirurgen skriva ett mer detaljerat sjukintyg om varför det är så viktigt med att äta vid dessa tider och att det tar den tiden det tar för mig att äta.


Dessutom så har jag inte energi att redan återgå till arbetet. Testa att leva på 2dl yoggi kl 7.30, 2dl nutrilett kl 9.30, 2dl soppa kl 12.00, 2dl nutrilett kl 14.00, 2 dl jos kl 15.30, 2 dl soppa kl 17.00, 2dl yoggi kl19.00 och 2dl mjölk kl 21,00. Hur pigg är du i huvudet efter det? Jag är då inte den vassaste kniven av att då vara hemma och bara ängna mig åt mig själv. FK vill att jag desutom skall ha koll på en busar. SUCK. Ja ja fortsättning följer. Vi får väl se vad som händer. 

 
 
Ingen bild

Ulla Larsen

12 november 2011 18:41

Kära Jill Låter ju helt sjukt. Stå på Dig och kräv utredning det klarar Du. Du är jätteduktig som klarar detta med mattiderna är
mycket imponerad. Kram Mormor

 
Anneli

Anneli

14 november 2011 12:19

Hej Jill!
Jag tycker verkligen att du ska stå på dig i denna fråga! De vet ju ingenting på FK om hur det är att leva i början efter en banding. Hur mycket tid maten (drycken) upptar i början och att man måste ha tillgång till spis och kyl t ex. För att inte prata om hur svag man är i början. Till mig sa de att jag skulle ha varit sjukskriven i 8 veckor efter op om jag jobbat. Nä, kämpa på, Jill!
/ Anneli

http://vandringenstid.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jill Samuelsson - 24 juni 2013 08:34

Så länge sedan jag skrev något här. Varför kan man ju undra.  Har inget bra svar på detta. Mycket jobb, mycket med familjen, har pluggat lite kurser på högskolan under våren måste vara därför, vet inte riktigt. Min viktnedgång har stått stilla en...

Av Jill Samuelsson - 20 september 2012 18:39


  I dag firar vi min älskade lilla syster på hennes 21års dag! Förra året denna dag var vi i Turkiet och myste tillsammans. I dag har jag varit elak mot henne och sagt att jag ej kommer att hinna träffa henne. Men så är inte fallet.    Om någon timme...

Av Jill Samuelsson - 1 september 2012 13:07

Paradiset var ligger det? Ja det är något jag tänker på i bland. Vad är paradiset? För mig är paradiset en plats där man mår bra av att vara på. Just nu befinner jag mig i vad för mig är paradiset, sol, lugn, inget tvång. Man lever för dagen o gör j...

Av Jill Samuelsson - 1 september 2012 13:07

Paradiset var ligger det? Ja det är något jag tänker på i bland. Vad är paradiset? För mig är paradiset en plats där man mår bra av att vara på. Just nu befinner jag mig i vad för mig är paradiset, sol, lugn, inget tvång. Man lever för dagen o gör j...

Av Jill Samuelsson - 1 september 2012 13:07

Paradiset var ligger det? Ja det är något jag tänker på i bland. Vad är paradiset? För mig är paradiset en plats där man mår bra av att vara på. Just nu befinner jag mig i vad för mig är paradiset, sol, lugn, inget tvång. Man lever för dagen o gör j...

Presentation


Härifrån och framåt.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards